Jedním z mnoha typů smluv používaných při vývoji softwarových produktů je servisní smlouva (někdy také smlouva o podpoře a údržbě). Jde o dohodu mezi poskytovatelem a zákazníkem, která upravuje poskytování určitých služeb - týká se většinou provozu a údržby již vytvořeného softwaru. Uzavření servisní smlouvy je pro klienta obvykle výhodné a dává mu to určitou jistotu, že bude o jeho softwarový produkt (například webovou aplikaci) v případě problémů dobře postaráno.
Lze například sjednat, že vývojáři z daného software house budou věnovat každý měsíc určitý čas údržbě dané aplikace a budou za to dostávat paušální poplatek. Pro případ nenadálých situací je možné uzavřít také SLA (může být i součástí servisní smlouvy).
Servisní smlouva se uzavírá buď již při prvotním uzavírání smlouvy o vývoji, nebo klidně až během provozu hotové aplikace. Zároveň však nemusí mít vždy formu samostatné smlouvy, ale může být i začleněna do jiného typu smlouvy (například smlouvy o vývoji software).